Jak nie upaść, prowadząc firmę marketingową?
Dziewięćdziesiąt procent drogi do pokonania problemu polega na… zidentyfikowaniu tegoż problemu. Nawet osoby uzależnione muszą najpierw zgodzić się, że mają problem, zanim można im pomóc. Jeśli więc możemy szybko przejrzeć główne powody, dla których małe, startujące firmy upadają, możemy po prostu uniknąć tych pułapek. Rzućmy okiem na te wskazówki:
1. Przygotuj się na odrzucenie
Kto powiedział, że jakakolwiek sprzedaż jest łatwa? Ale wszystko sprowadza się do postawy. Jeśli potrafisz zrozumieć, że odrzucenie okazji, którą jesteś tak podekscytowany, nie jest odrzuceniem Ciebie jako osoby, to jesteś na dobrej drodze. „Nie” należy interpretować jako „ok, szukam następnego klienta!”.
Częścią przygotowania umysłu na tych „negatywnych” ludzi jest wypełnienie umysłu pozytywnymi wiadomościami. Istnieje wiele osób mówiących o marketingu sieciowym i „pozytywnym myśleniu”, które pomogą Ci podnieść się na duchu. Zdziwisz się, gdy odkryjesz, że taśmy i książki motywacyjne mogą wpłynąć na twoje ogólne nastawienie. To jedna z korzyści płynących z bycia w tej branży — uczy cię jaśniejszego spojrzenia na życie.
2. Bądź realistą w swoich oczekiwaniach
Oczekiwanie zbyt wiele zbyt wcześnie, tylko narazi cię na możliwy zawód. Zaakceptuj, że jest to legalny biznes, który wymaga inwestycji czasu i wysiłku oraz że musisz być przygotowany na zasianie nasion na żniwa, które spodziewasz się zebrać. Kto buduje dom bez uprzedniego rozważenia kosztów?
Kiedy podajesz pensje dużych rekruterów, zapytaj, ile czasu i pieniędzy wydali, aby osiągnąć ten poziom. Ta informacja da ci wyraźniejszy obraz.
3. Bądź gotów na kilka lat „trzymania się” swoiej firmy, zanim ją porzucisz albo sprzedasz- jeśli faktycznie jest dobra!
To oczywiste, ale jeśli spodziewasz się sukcesu, musisz pozostać na kursie. Ludzie odnoszący największe sukcesy w życiu przeszli przez bardzo trudne czasy, ale trzymali się tego i pozostawili po sobie spuściznę. Często np. fachowcy w wywiadach dla www.gieldy.pl podkreślają, że w inwestowaniu w kryptowaluty mówi się, że trudne czasy nie trwają, ale twardzi ludzie tak. To samo dotyczy tych, którzy chcą zbudować solidny, powtarzalny dochód. Powinieneś zobowiązać się do co najmniej 3 lat trwania w pomyśle (jeśli nie przynosi strat i jest dobry!) przed podjęciem decyzji o zmianie w jakikolwiek sposób.
Przeskakiwanie od jednej okazji do drugiej pokazuje tylko brak decyzji i stabilności w planowaniu. Oczekuje się, że nastolatki zakochują się i odkochują co kilka miesięcy, ale małżeństwa zobowiązały się na całe życie. Przygotuj się na małżeństwo, a nie romans!
4. Nie komplikuj biznesu bardziej niż to konieczne. Trzymaj się tego, co działa.
Zawsze istnieje pokusa, aby udoskonalić metody, które okazały się skuteczne w przypadku doświadczonych networkerów. Idź z tym, co działa, a nie z tym, co powinno działać. Jeśli znajdziesz system, który działa, po prostu podłącz go i wyciśnij ostatnią kroplę sukcesu, którą możesz z tego uzyskać. Oznacza to, że musisz pokazać, że jesteś zdolny do uczenia się swojej wyższej linii i być gotowym uczyć swoich członków niższej linii tego samego systemu. Sukces zwykle pochodzi z robienia tego, co działa w kółko, aż stanie się drugą naturą.
5. Trenuj, a potem puść!
Prawdziwą siłą marketingu sieciowego jest siła dźwigni. Zamiast używać 100% własnego wysiłku, używasz 1% wysiłku stu. Jeśli Twoi członkowie z niższej linii staną się zbyt zależni od Ciebie, wykorzystają 110% Twojego wysiłku. Może to łatwo doprowadzić do szybkiego wypalenia.
Kluczem jest więc wyszkolenie członków z pierwszej linii, a następnie wyszkolenie ich, aby szkolili swoich członków z pierwszej linii. Gdy zdobędziesz doświadczenie przywódcze w biznesie, możesz od czasu do czasu skorzystać z luzu dla współpracownika. Ważne jest, aby członkowie Twojego zespołu zrozumieli, że z ich strony wymagany jest wysiłek lub nie mogą oczekiwać Twojego wsparcia.